آموزشی

تاریخچه تعمیرات آیفون خود را ببینید – تلگرام آپ

  • تاریخچه تعمیرات آیفون خود را ببینید – تلگرام آپ

    گوشی آیفون من قبلا تعمیر شده؟

    گوشی آیفون، قطعا یکی از بهترین گوشی‌های بازار است. سخت‌افزار باکیفیت و نرم‌افزار و سیستم‌عاملی که به‌خوبی با آن سازگار شده اند، توجه کاربران را به خود جلب کرده است. بااین‌حال، این به این معنی نیست که صحبت از تعمیر آیفون ، بی‌معنی است. واقعیت این است که هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار آیفون، مانند هر گوشی دیگری، خراب می‌شود.
    شایع ترین مشکلات سخت افزاری آیفون و راه های برطرف کردن آنها
    سخت‌افزار، هیچ‌گاه برای همیشه دوام نمی‌آورد. سخت‌افزارهایی که در معرض تماس مستقیم قرار دارند معمولا زودتر آسیب می‌بینند. بااین حال، تعمیر این بخش ها معمولا آسان تر است. از طرفی، تعمیر آیفون در بخش سخت‌افزارهای داخلی، معمولا سخت‌تر است. 

    1.خرابی ال سی دی ( صفحه نمایش)

    سفید شدن کامل صفحه یا unresponsive شدن آن، معمولا به این دلیل پیش می‌آید که اتصال صفحه‌نمایش به برد مدار چاپی یا PCB، ضعیف شده است. برای رفع این مشکل، تنها یک‌راه وجود دارد و آن این است که دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید. مراحل راه‌اندازی مجدد، بسته به نسخه آیفون می‌تواند، متفاوت باشد.
    درصورتی‌که مشکل، به این طریق برطرف نشد، بهتر است گوشی خود را به یک مرکز تعمیر گوشی اپل ، به‌منظور تعویض PCB یا صفحه‌نمایش بسپارید.

    2.تمام شدن سریع شارژ باتری

    خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی دو دلیل اصلی دارد. اول اینکه باتری شما خراب است و باید آن را تعویض کنید. دوم؛ ممکن است، مصرف گوشی شما بالا باشد که باید با راه‌کارهای زیر آن را کنترل نمایید.

    • توقف برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه
    • حذف برنامه‌های غیرضروری
    • پاک کردن حافظه
    • خاموش کردن نوتیفیکیشن ها
    • تنظیم نور صفحه روی حالت کم‌مصرف

    بیشتر بخوانید :مشاهده لیست قیمت باتری آیفون

    3.خرابی دکمه Button

    برای تعمیر گوشی اپل در این مورد معمولا نیاز به باز کردن آن داریم. کاری که تخصصی است و تنها از عهده مراکز تعمیر آیفون برمی‌آید. بااین‌حال، روشی که در اینجا مطرح می‌کنیم هم می‌تواند راه گشا باشد.

    • آیفون را با استفاده از کابل شارژر به کامپیوتر وصل کنید (روی کامپیوتر باید iTunes نصب شده باشد)
    • به بخش setting apps بروید
    • روی general کلیک کنید
    • روی accessibility کلیک کنید
    • زیر بخش Interaction روی Home Button کلیک کنید
    • سوئیچ را روی Rest Finger قرار دهید تا دستگاه باز شود.

    درست است که این روش تعمیر آیفون ، به هیچ وجه اساسی نیست؛ بااین‌حال می‌تواند تا زمان تعمیر گوشی اپل شما از داخل، امکان استفاده از آن را مهیا کند.

    ریشه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری آیفون چیست؟

    مشکلاتی که در بالا ذکر شدند، مربوط به بخش‌های بیرونی دستگاه بودند. مشکلاتی که ریشه در سخت‌افزارهای داخلی آیفون دارند، به این راحتی قابل‌تشخیص نیستند. پیش از وارد شدن به مرحله تعمیر آیفون باید علت مشکل را پیدا کرد. این کار را اپل تا حد زیادی، آسان کرده است.
    Ios ویژگی داخلی به نام Panic.ips دارد که به کاربران اجازه می‌دهد، مشکلات سخت‌افزاری آیفون خود را ریشه‌یابی کنند. Panic.ips یک فایل است که در گوشی ذخیره شده و آرشیو کاملی در خطاهای سخت‌افزاری را در خود دارد.
    دسترسی به این فایل، پیش از تعمیر آیفون از طریق گزینه Analytics & Improvements امکان‌پذیر است. این گزینه حتی در نسخه‌های قدیمی ios مانند 10، 11 و 12 نیز موجود است. دسترسی به این ابزار از طریق مسیر زیر، امکان‌پذیر است:

    • Setting app
    • Privacy
    • Analytics & Improvements
    •  Analytics Data

    گزارش‌ تجزیه‌وتحلیل‌های آیفون

    در صفحه نمایش داده شده در این بخش، بسیاری از گزارش‌های مربوط به تجزیه‌وتحلیل‌های آیفون، قابل‌مشاهده است. در این لیست، باید به دنبال گزینه panic.xxx.ips بگردید. مشاهده این عبارت، به معنی وجود مشکلی سخت‌افزاری و جدی در گوشی شماست. در غیر این صورت، مشکل نرم‌افزاری بوده و سخت‌افزارهای آن سالم هستند.

    تاریخچه تعمیرات انجام شده در iPhone

    در نسخه ios 15.2، اپل به دارندگان آیفون، اطلاعات بیشتری در خصوص قطعات تعمیر شده دستگاهشان، ارائه می‌دهد. برای دستیابی به این اطلاعات، باید مسیر زیر طی شود:

    • Settings
    • General
    • about
    • Parts and Service History of the current device

     در این بخش، اپل مشخص می‌کند که کدام قطعه در چه تاریخی، مورد تعمیر قرار گرفته است. علاوه بر این، می‌توان مشاهده کرد که آیا قطعه تعویض شده، اصل است یا اپل آن را نمی‌شناسد.
    بررسی این گزینه، هنگام خرید دستگاه iPhone، بسیار مهم و در تعیین قیمت آن، تأثیرگذار است. همچنین، برای صاحب دستگاه نیز بسیار مهم است که در صورتی خرابی آن، تنها به مراکز معتبر تعمیر گوشی اپل یا تعمیر آیفون ، مراجعه کند. در غیر این صورت، احتمال تعویض قطعات اصلی دستگاه با قطعات تقلبی، توسط تعمیرکاران، وجود دارد.

    تنظیمات گوشی آیفون

    نکته مهم این است که بخش Parts and Service History تنها در صورتی ظاهر می‌شود که قسمتی از دستگاه، تعویض شده باشد. در غیر این صورت، قابل‌مشاهده نخواهد بود. قسمت تعویض شده با یک علامت تعجب در کنارش مشخص می‌شود.
    البته، این بخش در همه مدل‌های آیفون، اطلاعات مشابهی را نمایش نمی‌دهد. به‌طور مثال، iPhone XR و XS، فقط اطلاعات مربوط به باتری را نشان می‌دهند. مدل‌های آیفون 11، جزئیات تعمیر آیفون در باتری و صفحه LCD را نیز ارائه می‌کنند. در آیفون‌های 12 و 13، اطلاعات دوربین نیز علاوه بر موارد گفته‌شده، گزارش می‌شوند.
    با توجه به اینکه در کشور ما نمایندگی رسمی تعمیر آیفون وجود ندارد،iFixit پیشنهاد می‌کند که پیش از تحویل گوشی خود به مراکز تعمیر گوشی اپل ، این گزینه را چک کرده و به تعمیرکار نشان دهید. پس از تعمیر نیز دوباره آن را بررسی کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا