آموزشی

سایت اصلی سامانه املاک و اسکان برای دسته چک و ثبت نام مستاجر – تلگرام آپ

  • سایت اصلی سامانه املاک و اسکان برای دسته چک و ثبت نام مستاجر – تلگرام آپ

    همه چیز درباره سامانه ملی املاک و اسکان Saman mrud ir

    سایت املاک و اسکان با هدف شناسایی خانه‌های خالی، کاهش التهابات بازار اجاره و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ایجاد شده بود اما به تدریج نقش آن در ارائه خدمات دولتی و ساماندهی بازار مسکن پررنگ‌تر شد. ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان برای تمامی سرپرستان خانوار، مالکان و مستأجران الزامی بوده و از این پس، به عنوان پیش‌شرطی برای دریافت برخی خدمات بانکی مانند صدور دسته‌چک و… نیز محسوب می‌شود.

    سامانه ملی املاک و مسکن چیست؟

    سامانه املاک و اسکان ذیل قانون مالیات‌های مستقیم مصوب آذرماه ۱۳۹۹ از تاریخ ۱۹ فرودین سال ۱۴۰۰ ایجاد شد. در سامانه املاک و اسکان خدمات دولتی از قبیل یارانه، افتتاح حساب بانکی، پلاک خودرو، انشعابات خانگی، گذرنامه و بسیاری دیگر از خدمات ثبت و کد یکتا دریافت می شود، عدم ثبت نام به معنای قطع این خدمات است.

    افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک و خدمات مربوطه هر دستگاه اجرایی با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده مربوط به اقامتگاه اصلی در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه می شود.

    سامانه ملی املاک و مسکن

    سامانه املاک و اسکان برای دسته چک

    از روز یکشنبه ۳۰ دی ماه 1403 در راستای اجرای قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۱۶۹ صدور دسته‌چک در سامانه صیاد منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد بود. بر اساس اجرای اتین قانون افراد باید محل سکونت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند زیرا در صورت عدم انجام این کار، از دریافت برخی خدمات بانکی محروم می‌شوند.

    نکات مهم سامانه املاک و اسکان برای دسته چک

    • صدور دسته‌چک که قبلا بر اساس سابقه بانکی مشتری، نداشتن چک برگشتی و سایر معیارهای اعتبارسنجی بانک‌ها انجام می‌شد، اما اکنون، تطابق اطلاعات کد پستی و کد ملی متقاضی با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه ملی املاک و اسکان نیز الزامی است.
    • صدور دسته‌چک امکان‌پذیر نیست اگر اطلاعات محل سکونت شما در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد یا با اطلاعات موجود در بانک مغایرت داشته باشد.
    • وجود بدهی معوق یا سررسید گذشته مانع از صدور دسته‌چک می شود.
    • دریافت دسته‌چک بدون داشتن حساب جاری (قرض‌الحسنه جاری) امکان‌پذیر نیست.

    آدرس سایت ملی املاک و اسکان

    افرادی که قصد ثبت اطلاعات محل سکونت خود در سامانه املاک و اسکان را دارند، می بایست که ابتدا در سامانه ثبت املاک و اسکان amlak.mrud.ir ثبت نام کنند.

    سایت ملی املاک و اسکان

    نحوه ثبت نام در سایت املاک و اسکان

    ثبت اطلاعات به طور کلی، به مدارکی نظیر کارت ملی، کد پستی ملک، سند مالکیت برای مالکان، قرارداد اجاره برای مستأجران، شناسنامه در صورت لزوم و شماره تلفن همراه نیاز دارد. برای ثبت نام در سایت املاک و اسکان:

    • ابتدا به وب‌سایت رسمی سایت املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنید.
    • گزینه «ورود افراد حقیقی از طریق دولت من» را انتخاب نمایید.
    • به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید.
    • برای فرآیند احراز هویت شماره تلفن همراه و کد ملی خود را وارد کنید.
    • اطلاعات مربوط به ملک یا محل اقامت را چون متراژ دقیق ملک، شماره طبقه و واحد، شناسه قبض برق، تاریخ شروع سکونت در ملک، نوع اقامتگاه (مانند مالک، مستأجر و غیره) و کد ملی یا شناسه ملی مالک اصلی ملک را با دقت بالا وارد کنید.
    • در صورت ندانستن کد پستی می‌توانید از سامانه gnaf.post.ir برای یافتن کد پستی صحیح استفاده کنید
    • در برخی موارد خاص سامانه املاک و اسکان نیاز به بارگذاری مدارکی مانند سند مالکیت یا اجاره‌نامه دارد. پس از تکمیل تمامی فیلدهای مورد نیاز، اطلاعات وارد شده را به دقت بررسی و سپس تأیید کنید.

    چه کسانی باید در سامانه املاک ثبت نام کنند؟

    • همه مالکان و مستأجران باید در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند.
    • سرپرستان خانوار اعم از مالکین و مستاجرین در صورت عدم ثبت نام در موعد مقرر در سامانه املاک و اسکان، با ضمانت اجرای جریمه مالیاتی و محرومیت از خدمات اجتماعی مواجه خواهند شد.
    • غیر از سرپرستان خانوار، بقیه اعضا خانواده در صورتی که مالک ملکی نباشند، نباید در سامانه املاک ثبت نام کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا